پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد | با ۳۵۰ میلیون دناپلاس سوار شوید (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسیدن به حقوق و دستمزد کارگران در مجلس بسیار سخت‌تر از جلسات شورای عالی کار است  ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مردودی ۵۴ درصدی کالا‌های خراسان رضوی در بحث کم فروشی و کنترل اوزان در سال گذشته

  • کد خبر: ۱۸۸۴۲۷
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
مردودی ۵۴ درصدی کالا‌های خراسان رضوی در بحث کم فروشی و کنترل اوزان در سال گذشته
مدیر کل استاندارد خراسان رضوی گفت: در طرح کنترل اوزان محصولات در سال گذشته ۵۴درصد محصولات مردود شدند که این موضوع روند نزولی در استان داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدمحمد سجادی‌عطار در نشست خبری که صبح امروز ۲۰مهر ماه و در آستانه روز استاندارد برگزار شد، تصریح کرد: سازمان استاندارد علاوه بر کنترل کیفیت محصولات بر کنترل کمّی آن‌ها هم نظارت دارد، در همین راستا در طرح پیش‌بسته‌بندی محصولات و نظارت بر اوزان محصولات، نمونه‌برداری از کالا‌های تولیدی کارخانجات صورت می‌گیرد تا وزن درج شده بر جلد کالا با وزن محصول تطابق داشته باشد. سال گذشته در طرح انجام شده مشخص شد در ۵۴درصد محصولات کم‌فروشی می‌شود که با اقدامات انجام شده این رقم در سال جاری به ۲۰درصد رسید و انتظار داریم تا پایان سال در بحث کنترل اوزان این عدد به ۱۰درصد برسد.


مدیرکل استاندارد خراسان رضوی در ادامه افزود: در سال گذشته ۲۶۷مورد صدور پروانه استاندارد‌های اجباری داشته‌ایم. همچنین در بحث استاندارد‌های تشویقی و اختیاری درراستای ارتقای محصول ۳۳مورد پروانه اختیاری، تمدید پروانه استاندارد‌های اجباری ۴۰۳مورد، ابطال استاندار‌دهای اجباری ۲۳۹مورد، ابطال استاندارد‌های اجباری ۲۰۱مورد، تعلیق استاندارد اجباری که بر اثر تخلف و تعطیل واحدبوده ۲۰۸مورد، صدور پروانه نشان حلال ۳۴مورد داشته‌ایم که باید در این موضوع ترویج بیشتری صورت بگیرد و کالا‌های ایرانی در بحث صادرات می‌توانند از این نشان استفاده کنند.

بازرسی بیش از هزار واحد تولیدی و خدماتی در استان

وی در ادامه یادآورشد: در سال گذشته ۴۷۶۱مورد بازرسی از واحد‌های تولیدی و خدماتی صورت گرفته است. همچنین نمونه‌برداری از واحد‌های تولیدی ۱۵۱۸۸مورد، بازرسی از مراکز عرضه و سطح بازار ۱۵۵۵۸مورد، نمونه‌برداری از مراکز عرضه ۷۹۶مورد، صدور تذکر و اخطار برای واحد‌های صنفی ۱۵۰ مورد و  ۳۵مورد نیز توقیف و اعلام جرم برای واحد‌های صنفی داشتیم.

وی افزود: همچنین در سال گذشته ۲۰۲مورد نمونه‌برداری از قطعات خودرو انجام شده است و تذکر به واحد‌های تولید‌ی و خدماتی ۱۰۸۰مورد بوده است. در بحث ماده۴۲ که به واحد‌های تولیدی دارای نشان استاندارد اشاره دارد ۱۹۰مورد عدم رعایت کیفیت را شاهد بوده‌ایم.

پلمب ۲۳۸مورد از تجهیزات غیراستاندارد شهربازی در سال گذشته

سجادی در ادامه تأکید کرد: در بحث تجهیزات شهربازی که جزو استان‌هایی هستیم که تعداد زیادی تجهیزات بازی در استان فعال است. این تجهیزات در ۱۷۶۴ مکان مستقر است و ۶۹۸۰مورد تجهیز بازی در لیست نظارتی ماست که باید کنترل‌ها آن انجام شود. ۲۳۸مورد تجهیز غیراستاندارد در سال گذشته پلمب شد.

وی در خصوص دپو خودرو هایما در انبار ایران خودرو به بهانه عدم تایید استاندارد آن یادآورشد: در سازمان ملی استاندارد ممانعتی برای استفاده از این دسته خودرو‌ها نیست. بیست روز گذشته در بحث صندلی این دسته خودرو‌ها کنترل کیفی انجام شد و منعی برای استفاده از این خدرو‌ها اعلام نشد.

سجادی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر بی کیفیت بودن سوخت ارسالی به افغانستان گفت: موضوع صادرات در بحث بنزین و سوخت نبوده بلکه دربحث صادرات فراورده‌های نفتی و هیدورکربن‌ها بوده است.  حدود ۹۴۸ نوع هیدرو کربن  داریم که واحد‌های تولید کننده را موظف به رعایت استاندارد‌ها کردیم. مسلما یکی از بخش‌های پرکار دیگر ما دربحث صادرات فراورده‌های نفتی است که در یک سال گذشته ۵۶۸ پرونده فراورده‌های نفتی کنترل شده که ۳۰ مورد تخلف هم در آن صورت گرفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->